کد خبر: ۴۷۱۸
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

جمع مهربان کرمانج‌ها در کوچه شقایق ۱۱

خیابان شقایق ۱۱ بیشتر از نیم‌قرن قدمت دارد. بخش زیادی از اهالی خیابان، خانواده‌های کرمانج و کُردزبانی هستند که سال‌ها پیش به این محله مهاجرت کرده‌اند.

خیابان شقایق ۱۱ در محله شقایق یک به نام «شهید احسن» مزین شده است؛ معبری که جزو محلات ستاد بازآفرینی و از معدود محلات منطقه ۹ با بافت فرسوده است. این معبر از قدیمی‌ترین معابر منطقه‌۹ است که بیشتر از نیم‌قرن قدمت دارد؛ اهالی می‌گویند در انتهای این خیابان چشمه آبی قرار داشته است که پهلوانان در روز‌های خاصی از سال در کنار آن گرد هم جمع می‌شدند و کشتی می‌گرفتند. بقایای آن گود پهلوانی همچنان در انتهای این خیابان قرار دارد.

بخش زیادی از اهالی خیابان، خانواده‌های کرمانج و کُردزبانی هستند که سال‌ها پیش به این محله مهاجرت کرده‌اند و حالا در پستی و بلندی‌های زندگی همراه هم هستند.

جمع مهربان کرمانج‌ها در  خیابان شقایق ۱۱

سال‌ها پیش دراین مکان پهلوانان جمع می‌شدند و کشتی می‌گرفتند. شهرداری منطقه در نظر دارد این مکان را در طرح بازآفرینی احیا و مجموعه ورزش‌های پهلوانی را احداث کند.

جمع مهربان کرمانج‌ها در  خیابان شقایق ۱۱

مسجد امام موسی‌کاظم (ع) نیمه کاره، اما باصفاست؛ مسجدی با نمای آجری که پاتوق نمازگزاران خیابان شقایق‌۱۱ است. این مسجد در سال‌۱۳۸۰ و با کمک اهالی بنا شده است.

جمع مهربان کرمانج‌ها در  خیابان شقایق ۱۱

مجموعه ورزشی روباز در انتهای خیابان شقایق ۱۱ از معدود‌کاربری‌های خدماتی است که در این معبر احداث شده و برای علاقه‌مندان به ورزش‌های فوتبال و بسکتبال و هندبال کاربرد دارد.

جمع مهربان کرمانج‌ها در  خیابان شقایق ۱۱

پیاده‌رو‌های خاکی و نامنظم و ناهموار از معضلات قدیمی اهالی این معبر است؛ معضلی که به گفته شهرداری منطقه در طرح بازآفرینی رفع خواهدشد.

ارسال نظر